Dalam Mihrab Cinta

Ya Allah, aku tidak mengharapkan apa2 kecuali redha-Mu.

Ya Allah, sucikanlah diriku zahir dan batinku- temukanlah dirikudengan hamba-Mu yang soleh, yg mampu membimbingku ke jalan-Mu, menjadi pendamping dan imamku dalam meraih kerdhaanMu..

Jika hambamu salah mengharapkan dia Maka pupuslah harapan ini.
Jika hamba benar mengharap dia dan Kau meredainya maka aku serahkan semuanya kepada rencana-Mu.
Engkaulah zat yang maha kuasa dan maha mengetahu segala rahsia akan diriku.

Ya, ALLAH......
Seseungguhnya sebaik-baik rencana, tetap rencana-Mulah yang terbaik
Dan sebaik-baik pilihan tetap pilihan-Mulah yang terbaik.
Maka anugerahkanlah hamba dengan rencana dan pilihan terbaik-Mu untuk hamba-Mu ini.

YaAllah ,
sesungguhnya engkaulah yang mengetahui segala rahsia akan diriku
Kepada-Mu aku berserah
Dan aku pasrah serta redha dengan rencana dan pilihan yang telah kau tetap kan buat ku

Rabbana taqabbal minna innaka Antas Samii'ul Aliim watuh 'alaina innaka Antat Tawwaabur Rahim
Amin

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

80's baby _ bola ketip

salam maal hijrah 1435H

aku masih di sini