Catatan

jangan menyangka anda sahaja yg berbuat baik

Imej
12/9/2015

Orang kata berat mata memandang berat lagi bahu yg memikul, Bagi yang tidak tahu dan tidak berada didalam mungkin tidak faham dan tidak tahu apa yang berlaku.
Jangan hanya kerana kita membuat kebaikan mata hati kita tertutup melihat kebaikan yang orang lain buat dan jangan kerana orang tidak turut membantu dalam kebaikan yg kita lakukan maka kita memandang serong pada orang itu Mungkin mereka ada alasan mereka sendiri...
Mungkin bukan rezeki kita, innshaAllah andai kita ikhlas buat kebaikan yakinlah Allah pasti berikan jalan untuk kita, jangan kerana anda tidak tahu reality disebalik yang anda lihat, dengan mudah anda melabelkan orang itu mengambil kesempatan.
Dalam konteks lain pula ingin saya kongsikan di sini......
Tahukah anda sesungguhnya semua VET di dunia atau sekurang-kurangnya yang ada di Malaysia telah menolong berpuluh2 ekor kucing sama ada kucing jalanan atau kucing yang ditinggalkan oleh tuan mereka di klinik swasta atau persendirian secara percuma? TAHUKAH ANDA ....Se…

Senyum itu Sedeqah

Imej
11/9/2015

As salam & good morning
Salam jumaat semua Mereka yg beriman sering berkata
Kunci kejayaan dan murah rezeki adalah bersedekah kerana Allah telah menjanjikan ganjaran rezeki pada mereka yg bersedekah 
Tambah mereka lagi jangan tunggu kaya baru nak sedekah Ertinya di sini nak kaya rajinlah bersedekah
Kalau nak tunggu kaya baru nak sedekah
Alamat tak kaya la kan smile emoticon Kira macam kenalah keluar modal dulu baru dapat pulangan
Kalau tak keluar modal camne nak untung
Ni kata orang bisness la smile emoticon Apapun pandangannya
Yang penting nawaitu kita
Ikhlas kerana Allah Sebenarnya tak perlu nak sedekah dengan jumlah yang banyak
Cukup sekadar apa yang kita mampu Tak perlu belanja office mate makan tengah hari kalau tak mampu cukup sekadar segelas air buat legakan kehausan atau sebiji gula gula untuk melegakan tekak Tak perlu kutip semua kucing jalanan yang kita jumpa kalau tak mampu nak jaga di mana kemudian hari akan mendatangkan masalah cukup sekadar memberikan makan…

80's baby _ bola ketip

Imej
10/9/2015

80's baby
Siapa pernah main benda ni?
Sila angkat tangan macam saya πŸ™‹ Bg yg lahir tahun 80an kalau tak pernah main benda ni tak 80's la korang haha
Main dengan abg sy Jasmin Rosaria Yamin so as usual sy la yg kena belasah kan
Pastu kena marah dgn mama saya Julie Rosaria Yamin sbb conteng belakang karpet jadi pdg bola
Kena marah dgn ayah saya Yamin Harin sebab main sampi lewat malam suh tido tak tido tido Motif? Cengginila
Klu di era millenium ni macam da tak selamat nak main kat padang, ada baiknya kita main yg jenis ni je la
Lepas satu-satu
Ada baiknya wujudkan tempoh bertenang
Muhasabah diri - kaji dan perbaiki
Baik pemain
Baik penyokong
Mahupun pihak pengurusan

Belajarlah walaupun sepotong ayat

Imej
9/9/2015

Alhamdulillah 
Kebetulan tadi ada kerja di KL sentral so singgahlah ke Unit Pengajian Islam UM 
G amik result peringkat 2, Alhamdulillah mampu melayakkan diri ke peringkat seterusnya 

Ingat lagi waktu mula kelas peringkat 1, masing2 mengeluh lamanya nak habis 3 tahun ... 
Tanpa sedar pejam celik pejam celik kelas peringkat 3 akan bermula oktober depan

Another cert to add on my collection
Actually bukan itu yg nak cuba disampaikan di sini.

Yang nak disampikan adalah...

Jangan pernah jemu untuk menimba ilmu walaupun sekadar membuat garisan lurus
Jangan pernah malu untuk menimba ilmu hanya kerana kedudukan anda sudah pun berada di atas
Jangan pernah memandang remeh pada ilmu walaupun hanya sebaris ayat

Bagi yang berminat anda boleh layari website UMCced

Sedikit berkaitan kursus yang saya ambil
Nama kursus Sijil Kemahiran Membaca AlQuran
Ada 3 peringkat
Peringkat 1
Peringkat 2
Peringkat 3

Tempoh pengajian satu semester bagi setiap pengajian , iaitu 6 bulan
Kelas 1 kali seminggu iaitu pada hari Ahad

Selamat Hari Merdeka...

Imej
31/8/2015

Selamat hari merdeka buat semua warganegara Malaysia di mana jua anda berada 

Sleepyhead... 
luckily tomorrow trip, no packing needed πŸ˜ƒ
Need to sleep now, tomorrow journey start at 5am
But before close my eyesπŸ™ˆ
I need to smell d aroma first πŸ˜πŸ˜

#coffeeadduction
#smellofcoffee#coffeearoma#coffeeaddict#coffeelover #
#catlover#catlovers
#cat#catmug#hillsmug
#selamatharimerdeka
#harimerdeka#malaysiamerdeka
#nationaldaymalaysia