kerinduan



rindu
ntah darimana
perasaan itu datang bertamu
diruang hatiku

rindu
walaupun tidak pernah bertemu
namun pertemuan selama 3 hari itu
cukup untuk membuat aku kerinduan

rindu....
baru semalam aku berada disisimu
baru semalam aku sujud dibumimu
namun kini hatiku amat merinduimu

rindu
aku begitu rindu padamu
rindu pada suasana itu
walaupun sementara cuma
namun cukup untuk terpahat disanubariku

rindu
aku amat rindu suasana itu
tenang walaupun sesekali kedengaran tangisan keinsafan
aman walaupun sesekali kedengaran suara anak kecil
nyaman walaupun sesekali bahang panas terasa

rindu
aku rindu untuk mengunjungi makam mu (ya Rasulullah)
aku rindu untuk sujud diraudah mu
aku rindu untuk berada didalam masjid nabawi
aku rindu untuk berpijak di bumi madinah
meskipun baru semalam aku meninggalkannya

semoga kerinduan ku berterusan
doa ku moga satu hari nanti
aku akan kembali untuk mengubat kerinduan itu

** sehari selepas sampai di mekah

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

80's baby _ bola ketip

salam maal hijrah 1435H

Belajarlah walaupun sepotong ayat